Persbericht 26 mei 2016

Uitvoering van

Grensmaasopera

succesvol

De uitvoering van de landschapsopera De Grensmaas vertelt, is succesvol verlopen. Bijna 2000 bezoekers hebben de zes voorstellingen op de werklocatie van Consortium Grensmaas in Itteren bezocht. Er was maximaal ruimte voor 2150 bezoekers.

De organiserende Stichting Ragen, het samenwerkingsverband van nationale en internationale klankkunstenaars, is uiterst tevreden over die publieke belangstelling en de uitvoering van het programma. Artistiek leider Paul Coenjaarts: “We hebben de klanken van het Maaslandschap in Itteren aan een breed publiek en in een geweldige entourage kunnen vertellen. Het enthousiasme bij de bezoekers was erg groot.”

Het optreden van de fanfare Sint Cornelius uit Borgharen, die een ontroerende laatste muzikale groet bracht aan het Vlaamse plaatsje Herbricht, de zang en muziek vanaf de grindinstallatie De Rotterdam, de eenzame trompetsolo op grote hoogte vanaf een zwenkkraan van het grinddepot en de liefdesdans voor twee kranen op muziek van Puccini waren de hoogtepunten van de landschapsopera. Vooral de kraanmachinisten, die hun dans uitvoerden onder regie van Sybrand van der Werf, konden telkens rekenen op een ovationeel applaus.

Het succesvol verloop van de uitvoering van de landschapsopera De Grensmaas vertelt is volgens Coenjaarts een prima basis voor een vervolg op een andere bijzondere locatie ergens in de Euregio. Als het aan de Stichting Ragen ligt, wordt de landschapsopera een vast onderdeel van het culturele aanbod in Limburg en de Duitse en Belgische Grensstreek in de komende vier jaar.

Voor nadere info kunt u contact opnemen met Paul Coenjaarts, 043-4091903.